بازی کامپیوتری هم یکی از مواردی است که هوش مصنوعی در آن هم راه یافته
مهم نیست که بازی اکشن باشد استراتژیک یا مسابقه ای هوش ماشینی در تمام اینها حضور و عملکرد زیادی دارد
خیلی از المان هایی که در بازی کامپیوتری وجود دارند توسط هوش مصنوعی کنترل می شود
برای مثال رباتهای دشمن یا شخصیتهای خنثی از جمله المان هایی هستند که به صورت رسپانسیو عمل می کنند
این قابلیت که توسط AI اعمال می شود عمق بیشتری به بازی می دهد و محیط بازی را واقعی تر می کند
در محیط بازی های ویدیوای از هوش مصنوعی برای افزایش تجربه بازیکن استفاده می شود
توسط AI و با استفاده از ماشین لرنینگ و داده های جمع آوری شده
می توان برای ایجاد محیط های بازی و کاراکترهایی استفاده کرد که واقع بینانه تر و طبیعی تر به نظر می رسند
اما این مدل از بازی کامپیوتری باید حجم عظیمی از داده ها را به هوش ماشینی بدهد
که می توان برای ایجاد محیط های بازی و کاراکترهایی استفاده کرد که واقع بینانه تر و طبیعی تر به نظر می رسند.
اما برای رخ دادن این اتفاقات باید حجم عظیمی از داده در اختیار ما باشد
تمرین دادن الگوریتم ها با این حجم از داده کار هر کسی نیست
و به همین خاطر است که یادگیری ماشینی در تمام صنایع جای خود را پیدا نکرده
اما در صنعت بازی کامپیوتری از سازندگان انتظار می رود تا بهای بیشتری به هوش مصنوعی بدهند
سازندگان بازی از این قابلیت می توانند در روند داستان خود استفاده کنند
هوش مصنوعی عملی برای توسعه بازی های کامپیوتری شامل استفاده از الگوریتم هایی مانند الگوریتم Minimax به یادگیری ماشینی است
تا بتواند تمام اطلاعات مورد نیاز خود را برای پیشی گرفتن از یک انسان در اختیار فناوری قرار دهد.
با اطمینان می توان گفت که ورود این تکنولوژی ها به داخل صنعت بازی تجربه ای کاملا متفاوت از گیمینگ را می تواند ارائه دهد
سلام خیلی جالبه فقط یک سوال شما هوش مصنوعی برای گیم هم انجام میدید ما یک شرکت بازی ساز هستیم و میخوایم از این تکنولوژی استفاده کنیم
پس این بازی های جدید که با چند روش تموم می شن اینجوریه ؟
فوق العادست