آموزش برنامه نویسی پایتون قسمت اول

آموزش برنامه نویسی پایتون قسمت اول

سری آموزش های برنامه نویسی هوش مصنوعی از مبتدی تا پیشرفته قسمت اول

پایتون (به انگلیسی: Python) یک محیط یکپارچه توسعه نرم‌افزار همه منظوره سطح بالا، شیءگرا،

اِسکریپــتی و متــن بــــاز است کـــه توسط خیدو فان روسوم در سال ۱۹۹۱ در کشور هلند طراحی شد.

فلسفهٔ ایجاد آن تأکید بر دو هدف اصلی خوانایی بالای برنامه‌های نوشته شده و کوتاهی و بازدهی نسبی

بالای آن است. کلمات کلیدی و اصلی این زبان به صورت حداقلی تهیه شده‌اند و در مقابل کتابخانه‌هایی

که در اختیار کاربر است بسیار وسیع هستند.

بر خلاف برخی زبان‌های برنامه‌نویسی رایج دیگر که بلاک‌های کد در آکولاد تعریف می‌شوند (به‌ ویژه

زبان‌هایی که از گرامر زبان سی پیروی می‌کنند) در زبان پایتون از فـــاصله و جـلو بردن متن برنامه

برای مشخص کردن بلاک‌های کد استفاده می‌شود. به این معنی که تعدادی یکسان از نویسه فاصله در

ابتدای سطرهای هر بلاک قرار می‌گیرند، و این تعداد در بلاک‌های کد درونی‌تر افـــزایش می‌یابد. بدین

ترتیب بلاک‌های کد به صورت خودکار ظاهری مرتب دارند.

پایتون مدل‌های مختلف برنامه‌نویسی (از جملـــه شی‌گرا و برنامه‌ نویسی دستوری و تابع محــور) را

پشتیبانی می‌کند و برای مشخص کردن نوع متغیرها از یک سامانهٔ پویا استفاده می‌کند.

 

کلمات مرتبط : هوش مصنوعی – آموزش برنامه نویسی هوش مصنوعی – آموزش برنامه نویسی –  آموزش پایتون – پایتون

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.